تبلیغات
شاد باش...فرصت رو برای خنده از دست نده - مطلب علمی : شیوه صحیح استفاده از دمبل

ای انسان خوب دنیا...تا به میشه خوب باش...تو که دلت یه دریاست...مثل تو بودم ای کاش


Admin Logo
themebox Logo
سلام



تاریخ:شنبه 9 مهر 1390-01:58 ب.ظ

نویسنده فقط خودم کوچیک شما بنفشه جون :

مطلب علمی : شیوه صحیح استفاده از دمبل

برای استفاده ی کار آمد و بدون عوارض از دمبل حتما به نکات زیر توجه کنید:

1-اگر تازه دمبل زدن را شروع کرده اید یا اینکه مدت هاست این کار را می کنید باید به این

نکته توجه داشته باشید که اگر خواستید وزن دمبل ها را افزایش دهید حتما این تغییر وزن

 بین نیم کیلو یا یک کیلو باشد ...اگر تغییر وزن بیشتر از این مقدار

باشد مفاصل دست به هنگام

 استفاده آسیب می بیند و به جای اینکه این ورزش ماهیچه ها راقوی کنید آن ها ضعیف می

 سازد.برای افراد تازه کار دمبل های نیم کیلویی و یک کیلویی بسیار مناسب است و پس از

 گذشت چند هفته اگر با گرفتن دمبل ها در دست وزن خاصی را احساس نکردند می توانند

  وزن دمبل ها را نیم کیلو یا یک کیلو بیشتر کنند.

2-هرگز برای کنترل کردن وزن دمبل ها آنها را محکم در دست نگیرید ..هدف شما فقط این

 است که بازو ها را عظلانی نمایید...پس سعی کنید نیرویی که به هنگام استفاده از دمبل ها

  وارد می سازید  به اندازه ی نیروی وزن دمبل ها باشد نه بیشتر.هرچه به دمبل هایی که در

 دست دارید فشار بیشتری وارد کنید باعث می شوید که رگ های قسمت ساعد و مچ دست از

 حالت طبیعی خود خارج شده و از روی پوست نمایان شود..پس اگر نمی خواهید این رگ های

 سبز رنگ زیبایی پوست یکدست و سفید شما را خراب کند ،  در هنگام استفاده دمبل ها را

 خیلی راحت و با کمترین میزان فشار در دست بگیرید.

3-اگر گردن درد دارید هرگز از دمبل استفاده نکنید..در این حالت اگر به استفاده کردن از آنها

 ادامه دهید ، روند بهبودی درد گردن در شما کاهش پیدا میکند و حتی ممکن است که این درد

 ماندگار شود.

4-به هنگام ورزش کردن با دمبل حتما باید دست ها از آرنج خم باشد تا مفصل آرنج بر اثر

 کشش یا ضربه آسیب نبیند و فشار در قسمت آرنج در صورت خم بودن خنثی شود.حداکثر

 زاویه ای که ساعد با بازو میسازد  می تواند 160 درجه باشد.....ممنون ...لطفا نظر بده عزیزم