تبلیغات
شاد باش...فرصت رو برای خنده از دست نده - خبر امروز: کارخانه داران ایرانی = بزرگترین کلاه برداران قرن 21

ای انسان خوب دنیا...تا به میشه خوب باش...تو که دلت یه دریاست...مثل تو بودم ای کاش


Admin Logo
themebox Logo
سلام



تاریخ:جمعه 18 فروردین 1391-02:29 ق.ظ

نویسنده فقط خودم کوچیک شما بنفشه جون :

خبر امروز: کارخانه داران ایرانی = بزرگترین کلاه برداران قرن 21

زمانی بود که وقتی بابت کالایی، پولی می پرداختیم ، آن کالا ارزش آن مقدار پولی که بابتش پرداخته بودیم را داشت.

اما اکنون چنین نیست و همه این را خوب می دانیم.

  کارخانه داران ایرانی ....

زمانی فقط با تبلیغ و بازاریابی محصولاتشان را به مردم معرفی می کردند و به فروش می رساندند.اما ظاهرا سود عایدی با استفاده از این روش چندان نتوانسته بود آنها را راضی نگه دارد.به همین دلیل آنها شیوه ای ساده و جدید را برای رسیدن به سود بیشتر ابداع کردند.

آنها با خودشان فکر کردند که اگر کیفیت محصولات خود را با مواد اولیه ی ارزان قیمت و نامرغوب کاهش دهند،می توانند از این راه میان بر، سود بیشتری را کسب کنند.اما ظاهرا استفاده از این روش نتیجه ای معکوس داد.چون پس از به کارگیری این شیوه مردم به سمت کالاهای غربی گرایش پیدا کردند و کم کم دست از خرید کالاهای ایرانی برداشتند.

قشر متوسط جامعه هم که قدرت خرید کالاهای خارجی را نداشتند به سمت محصولات کارخانه داران نوع دوم  در ایران کشیده شدند که استفاده از شیوه ی مذکور را خدا ناپسندانه وخلاف شرع میدانستند و یا برای رقابت با کارخانه نوع اول سعی می کردند کیفیت محصولاتشان را در سطح ایده آل نگه دارند.

بنابراین حالا دو رقیب خطرناک، کارخانه داران منفعت طلب را تهدید می کرد.

نخست کالاهای صادراتی از کشور های اروپایی و غربی

و سپس کارخانه داران نوع دوم که در جهت خلاف کارخانه داران نوع اولی عمل می کردند.

بدین ترتیب کارخانه داران نوع اول باید برای نجات خود از ورشکستگی روشی دیگر را امتحان می کردند.اما

در همین زمانی که آنها داشتند نقشه ای برای نجات خود از این ورشکستگی می کشیدند یک معجزه به داد آنان رسید.

درسته.تحریم ناگهانی ایران  توسط کشورهای اروپایی و غربی مثل یک معجزه ی باورنکردنی کارخانه داران منفعت طلب نوع اول رو از ورشکستگی حتمی نجات داد و به کارهای خلاف آنها مشروعیت بخشید...با تحریم های وارده قشر های مختلف مردم ایران دیگر چاره ای را به جز خرید کالاهای تولید شده توسط کارخانه داران ایرانی نداشتند.

بنابراین این کارخانه داران  با استفاده از این موقعیت ضربه ی نهایی خود را نیز وارد کردند و قیمت محصولاتشان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دادند.با حذف اولین رقیب ،کارخانه داران نوع دوم هم دیگر نمی توانستند تهدیدی برای کارخانه داران نوع اولی باشند.زیرا با تحریم های وارده ، کیفیت محصولات کارخانه داران نوع دوم هم خود به خود کاهش می یافت. پس کارخانه داران نوع اول یکه تاز این میدان رقابت شدند.

نتیجه ی این قصه را هم اکنون همه شاهد هستیم.

اینکه هر کالایی را که خریداری می کنیم علاوه بر نامرغوب بودن ، عمر خیلی کوتاهی دارد و همین موضوع خانوارهای ایرانی را با مشکلات اقتصادی بی شماری مواجه کرده است.